Activiteiten

Kerk zijn betekent veel meer dan kerkdiensten bezoeken. Het betekent ook samen dingen ondernemen, om jezelf in iets te verdiepen of om iets te betekenen voor anderen.

Iets betekenen voor de ander kan soms diakonaal zijn. De Laurenskerk ondersteunt diverse diakonale initiatieven in de stad en daarbuiten, waarvan de Pauluskerk het meest zichtbaar is. Daarnaast willen we ook als kerkelijke gemeenschap open staan om mensen te ontvangen. Daarvoor bestaan diverse gelegenheden.

Laurenspastoraat en Maaskant Open Grenzen hebben voor hun leden eigen activiteiten, werkgroepen en kringen, die in principe open staan voor leden van beide wijkgemeenten. Wel bestaat er soms een maximum aantal deelnemers. Veel van de activiteiten vinden plaats bij mensen thuis. Een complete agenda is beschikbaar.