Proef de Laurenskerk – Burendag

Datum: 29/09/2019
Tijd: 12:00 - 15:00

Volg rondleidingen in en om de kerk, zing mee met de cantorij, volg een stilteworkshop bovenin de toren, vraag de dominees het hemd van het lijf. Dat en meer valt te beleven op zondag 29 september van 12 tot 15 uur in de Laurenskerk. De middag is bedoeld voor omwonenden en andere belangstellenden, maar is ook een gelegenheid voor gemeenteleden om elkaar te ontmoeten.

Tijdens ‘Proef de Laurenskerk’ kunnen mensen kennis maken met de kerkelijke gemeenten die de Laurenskerk als hun thuis beschouwen. Een reeks korte presentaties stelt de dominees voor aan belangstellenden en gaat in op de kerkelijke activiteiten die de gemeenten kennen. Naast de programmaonderdelen is er een informatiemarkt en een bar. Het programma onder voorbehoud luidt als volgt:

12.00 Bar en informatiemarkt continu open tot 15 uur
12.30 Meezingen | Presentaties | Stilteworkshop
13.00 Meezingen | Presentaties | Lezing Rembrandt | Kinderactiviteit | Rondleiding
13.30 Presentaties | Kinderactiviteit | Stilteworkshop
14.00 Presentaties | Lezing Rembrandt | Kinderactiviteit | Rondleiding
14.30 Presentaties | Kinderactiviteit | Stilteworkshop

Voorafgaand aan het evenement vindt een kerkdienst plaats, van 10.30 tot 11.30 uur. Deze staat in het teken van diaconale activiteiten van de kerk, onder meer bij het Open Huis in Crooswijk en Wijkgebouw de Bron in Rubroek, waar buurtbewoners terecht kunnen voor vele activiteiten, maar ook voor praktische hulp bij schulden, werk of andere zaken. Na afloop van de kerkdienst is er koffie en een gezamenlijke lunch.