Burendag 2017

Datum: 26/11/2017
Tijd: 14:30 - 17:00

De Laurenskerk is het kerkelijke hart van Rotterdam. Het gaat er over het geloof, maar ook over maatschappelijke thema’s zoals armoede en eenzaamheid. Een actieve gemeenschap, de Kerken in de Laurens, houdt de tradities levend die bij het gebouw horen.

De Burendag is de jaarlijks ontmoeting van de Kerken in de Laurens met haar buren. Mensen die in de directe omgeving van de kerk wonen of gewoon nieuwsgierig zijn naar wat zich er afspeelt. Laagdrempelig, met een bar waar we koffie en drankjes serveren. Volop gelegenheid ons en elkaar te ontmoeten. En een luchtig programma met veel muziek.

14:30 Inloop

15:00 Wat zoeken mensen in de Laurenskerk? Met korte voordrachten van dominees Bernard van Verschuer, Jan de Visser en René van Loon. En met drie meditatieve orgelwerken, uitgevoerd op het grote Laurenskerkorgel door Hayo Boerema.

16:00 Pauze met infomarkt + kinderprogramma

16:30 De muziek van de Laurenskerk. Een dubbelkwartet van de Laurenscantorij brengt het Benedictus Dominus van Zelenka en een Magnificat en Nunc Dimittis van Gibbons.

17:30 Borrel

Bijwonen van het programma is vrijblijvend. De bar blijft gewoon open voor mensen die met name voor de ontmoeting komen.

Voor kinderen zijn er activiteiten onder leiding van verhalenverteller Peter Lems.

Daarnaast is er een kleine informatiemarkt waar bezoekers onder andere meer te weten kunnen komen over het werk van Exodus met ex-gedetineerden en het Stadsklooster.