Gemeenten

Twee wijkgemeentes van de Hervormde Gemeente Rotterdam hebben hun thuishaven in de Laurenskerk: de oecumenisch-liturgische wijkgemeente Laurenspastoraat en de vrijzinnige wijkgemeente Maaskant Open Grenzen. Er is een zeer goede en hechte samenwerking tussen beide wijkgemeentes. Ze onderscheiden zich van elkaar in de vorm van de eredienst, maar vinden elkaar des te meer in de theologische visie op cultuur en samenleving.

Het gezamenlijke beleidsplan 2020-2025 laat zien dat verdere samenwerking gezocht wordt in programmering en activiteiten zonder in te leveren op de waarde van elkaars eigenheid.

Beide wijkgemeenten maken deel uit van de Hervormde Gemeente Rotterdam Centrum. Daartoe behoren nog vier wijkgemeenten, die hun diensten in andere kerkgebouwen houden. Meer informatie hierover vindt u op de website: www.pkn010.nl

Het beheer van het gebouw is in handen van de stichting Laurenskerk.