Herdenkingsdienst van de Sjoa, 22 april 19:00

Jom haSjoa, “De Dag van de vernietiging”.

Gedachtenisviering Holocaust slachtoffers op zondagavond 22 april, 19:00.

Op 12 april 1951 besloot het Israëlische parlement, de Knesset, om jaarlijks de 6 miljoen slachtoffers te gedenken, die de Tweede Wereldoorlog onder de joden gemaakt had.

Sinds 1984 wordt dit in Rotterdam herdacht door de gezamenlijke Rotterdamse kerken in samenwerking met leden van de Joodse gemeenschap in Rotterdam.

De dienst wordt geleid door pastoor Hans de Rie van de Oud-Katholieke Kerk en de predikant van de Remonstrantse Gemeente Dr. Tjaard Barnard, in samenwerking met vertegenwoordigers van joodse en christelijke gemeenten.

Muzikale medewerking wordt verleend door het Ivrietkoor ‘Al Naharot’ uit Dordrecht o.l.v. dirigent Doron Peper. Een aantal strijkers, de pianist Sefanja Severin en chazzanit Hannah Verhulst verlenen hun mederwerking aan deze herdenking.

De kerk is vanaf 18:30 open. De dienst begint om 19:00 uur.