Jubileum Laurenscantorij en glossy “Laurens”

De Laurenscantorij heeft zaterdagavond 8 oktober in Rotterdam haar gouden jubileum gevierd. Daarbij is ook de glossy “Laurens” gepresenteerd. Burgemeester Aboutaleb van Rotterdam kreeg het eerste exemplaar van de glossy overhandigd. Ook burgemeester Van Aartsen van Den Haag en Commissaris van de Koning van de provincie Zuid-Holland Smit waren aanwezig.

In de glossy is onder meer een spraakmakend interview opgenomen met Philippe Herreweghe, die net als Maartje van Weegen, Ton Koopman, Huub van Dael en Eimert van Middelkoop ambassadeur van de Stichting Laurenscantorij is. Bestellen van de glossy kan op de website van de Laurenscantorij (http://www.laurenscantorij.nl/).laurens

Tijdens het concert in de Laurenskerk voerde de cantorij onder leiding van Wiecher Mandemaker de Hohe Messe van Bach uit. Ook het jonge barokorkest Collegium Musicum Den Haag en de solisten Ilse Eerens, Elsbeth Gerritsen, Stephan Adriaens en Wiard Witholt waren te horen.