Proef de Laurenscake op de Burendag

Voor de burendag van 27 november bakt Edwin Klaasen van Desemenzo in grote oplage de Laurenscake volgens de recepten van Rixte Absil en Helen Evenwel. Zij wonnen de cakebakwedstrijd die op 30 oktober gehouden werd onder gemeenteleden van de Kerken in de Laurens. Rixte en Helen gaan zaterdag samen met Edwin aan de slag bij de Bakkerswerkplaats op Katendrecht, waar mensen met een grote afstand tot de arbeidsmarkt het bakkersvak leren. Kortom, er zullen zondag verse cakes zijn voor alle bezoekers van de Burendag.

Het juryrapport

Rixte Absil Deze gemarmerde veganistische cake weet de jury te verrassen. Rixte heeft laten zien dat ze weet wat ze doet: overwogen keuze voor (lactosevrije) ingrediënten en een perfecte balans tussen kokos en chocolade.

Helen Evenwel Deze knappe cake is niet alleen heerlijk van smaak, het is ook een lust voor het oog. Zowel de cake als de boter crème zijn mooi van smaak en structuur. Het geheel is in balans. Hier is aandacht aan besteedt, dat proef je!

De recepten staan in de eerstkomende papieren editie van Kerken in de Laurens.