Zondag 25 februari om 19.00 uur Laurenskerk

Op 21 maart a.s. zijn er gemeenteraadsverkiezingen. Het thema ‘migratie’ zal zeker deel uit maken van de campagne van de verschillende partijen.
Op 25 februari maken we er in de kerk een thema van. Het onderwerp is te belangrijk om aan de politiek over te laten, om het te laten ondergaan in mantra’s en statements.

Nieuwkomers in Rotterdam: Grenzen aan gastvrijheid?

Rotterdam is een gastvrije stad. Vanwege de haven, de bedrijven, de scholen en hogescholen komen mensen naar Rotterdam, vanuit Nederland en vanuit de hele wereld.
Van alle migranten in de stad zijn naar schatting 4000 mensen in Rotterdam zonder papieren. De meesten van hen zijn en blijven onzichtbaar, ze leven, werken en wonen zoals de andere Rotterdammers. Een klein deel van de papierloze migranten doet een beroep op hulp, zoals de ‘bed-bad-brood’ voorziening. De Rotterdamse gastvrijheid staat, mede vanwege de tegengestelde opvattingen in de politiek, permanent onder druk.
Gastvrijheid is en blijft een essentiële waarde, uit humanitaire en economische motieven. Hoe we ons verhouden tot gasten die uitgenodigd en niet uitgenodigd, legaal en niet legaal in Rotterdam leven is een vraag en een opgave.
Over onze gastvrijheid en of daar grenzen aan zijn? Over de vraag of gastvrijheid betekent dat je iedereen moet willen en kunnen opnemen spreken we een uur in de Laurenskerk op zondag 25 februari a.s. om 19.00 uur.

Met: Bea Kruse (Mara) en Bob ter Haar