Digitaal collecteren

Naast collectebonnen en contant geld is er sinds kort een derde mogelijkheid om mee te doen aan de collecte: via een app. Zo wordt het mogelijk om ook thuis uw gift te geven. Hieronder leggen we uit hoe dat werkt. Voor het elektronisch collecteren werken we samen met GIVT. Om hiervan gebruik te maken volgt u deze stappen op uw mobiele telefoon.

1. Ga naar de appstore op uw telefoon en zoek GIVT. Download de app en start hem.
  2. Op het welkom scherm vult uw emailadres in en maakt een wachtwoord aan.
  3. Daarna maakt u een account aan bij GIVT door naam, adres en woonplaats en IBAN in te vullen en akkoord te verklaren met de machtiging.
  4. Als u hierdoor heen bent kunt u meteen geld overmaken.
  5. De eerste vraag is hoeveel u wilt geven. Vervolgens verschijnt een mogelijkheid hoe u wilt geven: QR-code, of via de lijst van kerken. Iedere gemeente heeft een eigen QR-code, die we binnenkort op de liturgie zullen gaan zetten.
  6. Als u in het zoekscherm de naam van de gemeente invult komt de gemeentenaam tevoorschijn en kunt u aangeven of u wilt geven voor collecte 1, collecte 2 of collecte 3.

Het overmaken van giften via GIVT heeft een aantal voordelen:

• U kunt altijd geld kunt overmaken naar onze gemeente, zonder dat u met uw hand in een collectezak hoeft te zitten, en zonder dat iemand kan zien wat u in de schaal legt.
• Ook als u thuis de dienst volgt, kunt u eenvoudig en snel geld overmaken.
• Ook is het mogelijk als u op bezoek bent bij een andere gemeente dat u die gemeente in de lijst opzoekt en daar geeft.

GIVT werkt met de kerken en veel goede doelen-organisaties in heel Nederland samen. De organisatie zorgt ervoor dat de collectegelden terechtkomen bij onze eigen gemeente of bij het door ons gekozen doel. Onze penningmeesters kunnen controleren of Givt correct administreert, maar niet zien wie welk bedrag overmaakt. GIVT berekent eenmalig aansluitkosten voor de Hervormde gemeente Rotterdam Centrum en een klein percentage van de giften. Heeft u vragen, benader de kerkenraadsleden met uw vraag of lees extra informatie op de site van GIVT.