Vier de Zondag

Datum: 22/05/2022
Tijd: 12:00 - 14:00

Met Stichting Voorouder

Door de geografische spreiding van onze gemeente komen we elkaar door de week niet makkelijk tegen. De ontmoeting na de kerkdienst is daarom waardevol en belangrijk voor het gemeentezijn. We hebben die mogelijkheid lang moeten missen, maar nu de coronamaatregelen zijn opgeheven, kunnen we elkaar eindelijk weer vrijuit ontmoeten.

De koffietijd blijkt vaak te kort om tot een goede ontmoeting of een inhoudelijk gesprek te komen. Het Laurenspastoraat houdt daarom vanaf nu op de vierde zondag van de maand de deuren van de kerk tot 14 uur open. Na de dienst is er, onder het motto ‘Vier de zondag’, op deze vierde zondag een gezamenlijke lunch en gelegenheid voor een  gesprek aan de hand van een thema of een presentatie.

U bent van harte uitgenodigd.

De deur staat ook open voor gasten en ‘passanten’. Via een bord bij de deur worden ze geattendeerd op de kerkdienst, de lunch en de lezing. Iedereen mag op deze vierde zondag onze gast zijn.

Dit keer hebben we Walt Schulze, voorzitter van Stichting Voorouder als gast. Hij heeft het onderzoek geleid naar alle namen van de slachtoffers die vielen bij het bombardement van 14 mei  en de meidagen van 1940. Hoe zijn de namen gevonden? Welke uitdagingen waren er? Waarom is er pas na 82 jaar een lijst? Wat is het belang om de namen nu nog te noemen? Vragen genoeg.

De lezing wordt gehouden in de kapel van Vrede & Verzoening waar ook de steentjes met de namen een plek hebben gekregen.

Sabien Kooijman, Annemieke van der Kooij, Harold Schorren en Marianne Amelink.