Cantatedienst – Bach/Weinachts-Oratorium

Tijd: 16:00 - 21:30

3e Adventzondag.

Bach / Weihnachts-Oratorium, BWV 248

Ter gelegenheid van het 50-jaar jubileum herbouw Laurenkerk.

NB: Afwijkende tijden t.o.v. de gebruikelijke Cantatediensten

16.00 uur: deel 1, 2 en 3

19.30 uur: deel 4, 5 en 6

Voorgangers: ds. Bernard van Verschuer en ds. Bert Kuipers.

Laurenscantorij & Laurensorkest

Martha Bosch – sopraan
Elsbeth Gerritsen – alt
Adrian Fernandes – tenor
André Morsch – bas
Hayo Boerema – orgel
Wiecher Mandemaker – dirigent

Laurenskerk, Rotterdam

Om te vieren dat de herbouw van de Laurenskerk 50 jaar geleden werd voltooid, programmeren we nu ook eenmalig het gehele Weihnachts-Oratorium in de liturgie, zoals we van oudsher in de passietijd de Matthäus-Passion uitvoeren. Alle zes cantates verdelen we over een middag- en een avondgedeelte. Natuurlijk ook nu vrij toegankelijk! Voor bestrijding van de onkosten zal er een uitgangscollecte gehouden worden.

De plaatsing in het kerkelijk jaar is niet precies hetzelfde als in Bachs tijd. Het is op zondag 16 december 2018 nog geen kerst en de laatste cantate schreef Bach bijvoorbeeld voor Driekoningen. Desondanks is de opzet wezenlijk anders dan de gebruikelijke concertuitvoeringen.