Kerkennacht 22 juni 2019

Datum: 22/06/2019 - 23/06/2019
Tijd: 22:30 - 00:30

Kerkennacht is dit jaar bij ons op zaterdag 22 juni. Wij, Laurenspastoraat, Maaskant, ’t Steiger, de Doopsgezinden, de Surinaamse Eljakim gemeente, en de Calvary Christian Center, een Braziliaanse gemeente uit de Kortebrantstraat hebben een gezamenlijk programma.

Om 18.30 uur is In de Doopsgezinde kerk aan de Noordmolenwerf een maaltijd. Van elke gemeente worden 5 á 10 deelnemers uitgenodigd. Wie meedoet wordt gevraagd zelf iets mee te nemen, salade, hartige taart of wat anders. Bij de maaltijd zijn twee RET medewerkers uitgenodigd, die zullen vertellen over hun belevenissen in het Rotterdamse openbaar vervoer. We gaan met elkaar in gesprek over hoe we als Rotterdammers met elkaar op straat omgaan. Einde van de maaltijd is om 20.30 uur.
Wie van Laurenspastoraat of Maaskant mee wil doen is hartelijk uitgenodigd. Opgave bij bernardvanverschuer@gmail.com

Om 22.30 uur gaan de deuren van de Laurenskerk open voor de “echte” kerkennacht. Mensen worden in de kerk uitgenodigd om een kaars aan te steken, te bidden, voor een gesprek of een kopje koffie of thee. De deelnemende gemeenten zullen gastvrouwen en – heren zijn. In de Kerkennacht zullen de Laurenscantorij en een groep van de Braziliaanse gemeente zingen.

Om 00.30 uur is de Kerkennacht afgelopen.

Zie ook: http://www.kerkennachtrotterdam.nl