Kerstnachtdienst

Tijd: 21:00 - 22:00

Kerstnachtdienst

Schrift & Tafel

Helaas is er ook dit jaar geen kerstnachtdienst om 23.00 uur in de Laurenskerk. Er zal een Kerstnachtdienst gestreamd worden via het YouTube-kanaal van Kerken in de Laurens, zie hoofdmenu boven kerkdiensten. Deze begint om 21.00 uur! Twee uur vroeger dan u gewend bent. Het is helaas niet mogelijk om deze dienst als bezoeker bij te wonen.

De geboorte van Jezus is het verhaal van Gods omzien naar zijn wereld. Zijn liefde is tegenspraak tegen de duisternis waarin wij en zoveel mensen vaak leven. In het kwetsbare kind in de kribbe ontdekken wij de kracht van nabijheid. Het is het begin van een leven dat ons leert hoe anders deze wereld kan zijn, hoeveel lichter. Als wij ons geven aan elkaar.

We vieren de Maaltijd om zijn leven en zijn liefde te gedenken. We vieren de Maaltijd met het brood en de wijn voor onderweg. We vieren de Maaltijd en proeven van de vrijheid en vreugde van dat nieuwe leven, koninkrijk van God, hemel op aarde.

Daarom ook een dienst met veel muziek. Het is immers feest.

Aan deze dienst werkt de Laurenscantorij mee o.l.v. Wiecher Mandemaker. Hayo Boerema is de organist. Voorganger is ds. Harold Schorren.