Kerstochtend

Datum: 25/12/2020
Tijd: 10:30 - 11:45

Kerstochtend 2020 Dienst van Maaskant Open Grenzen

Kerstmis in de Laurenskerk 2020: Deel het licht!

LET OP! AANGEPAST:

Na de toespraak van de premier en de verscherpte Coronaregels moeten we het plan voor eerste Kerstdag in de Laurenskerk grondig aanpassen.

De uitnodiging om in aangegeven tijden naar de Laurenskerk te komen en een pakje op te halen om dat weg te brengen, vervalt.

Om 10.30 is er een kerstdienst. Wie zich al heeft aangemeld krijgt bericht of er plaats is in de kerk. Omdat plaats is voor 30 mensen zal niet voor alle aanmelders een plek zijn. Dat betekent ook dat u zich niet meer kunt aanmelden voor de dienst. Als schrale troost: de dienst wordt via live stream / youtube uitgezonden. Het youtube kanaal kunt u vinden in het blokje boven de kerkdiensten op de startpagina. De liturgie kunt u hier downloaden.

De opzet om aan iemand een kerstgroet te brengen blijft. Dat zullen we met de kerkgangers na afloop van de dienst vanuit de Laurenskerk doen. En wie dat van huis van plan is te doen moet dat voornemen zeker uitvoeren, maar zonder op 25 december naar de kerk te komen.

De leus is: alleen samen krijgen we Corona er onder.

Hoe aangepast ook: het licht van de geboorte van Christus zal gedeeld worden, ook daar zorgen we met elkaar voor.

Ds. Bernard van Verschuer en kerkenraad Maaskant Open Grenzen.

U dient de RIVM richtlijnen te volgen: thuis blijven bij klachten en 1,5 m afstand houden. Tevens dient u bij het binnenkomen en verlaten van de kerk een mondkapje te dragen. Bij het zitten, tijdens de dienst, hoeft dit niet. Er is geen gemeentezang.