Oecumenische Vredesdienst 2021

Datum: 26/09/2021
Tijd: 19:00 - 20:00

Oecumenische Vredesdienst 2021

Op zondag 26 september wordt de Vredesweek 2021 besloten met een oecumenische viering in de Grote of Sint-Laurenskerk te Rotterdam. Deze Vredesdienst begint om 19.00 uur. Het thema is ‘Heb de moed om het licht te zijn. Verlangen naar een inclusieve samenleving’. Het initiatief voor deze dienst ligt bij het Oecumenisch Laurensberaad waarin de binnenstadskerken van Rotterdam vertegenwoordigd zijn.

De Vredesweek is dit jaar van 18 t/m 26 september. Het thema dat PAX gekozen heeft is: ‘inclusief samenleven’. Iedereen kent wel het gevoel er even niet bij te horen en te worden uitgesloten. Sommigen ervaren dat ze stelselmatig niet gehoord worden en dat ze geen onderdeel uitmaken van een groter geheel. Deze uitsluiting ligt diep verankerd in onze maatschappij. Er is pas sprake van vrede als er recht wordt gedaan aan iedereen.

Met medewerking van:

Ds. Henriette van Dunné, predikant Doopsgezinde Gemeente Rotterdam,
Gerda Hendriks, Steiger gemeenschap Rotterdam,
Ds. Bernard van Verschuer, predikant Maaskant Open Grenzen, Laurenskerk en
Ds. Harold Schorren, predikant Laurenspastoraat, Laurenskerk.

Voor deze dienst hoeft u zich niet aan te melden.

U dient de RIVM richtlijnen te volgen: thuis blijven bij klachten en 1,5 m afstand houden.