Herdenkingsdienst 50 jaar herbouw Laurenskerk en Burendag

De Laurenskerk viert op zondag 18 november dat de herbouw van de kerk, die bij het bombardement in 1940 zwaar was beschadigd, vijftig jaar geleden werd voltooid.
Om 10.30 uur is er een feestelijke kerkdienst van Laurenspastoraat, Maaskant Open Grenzen en de Samaritaan samen.
Na de kerkdienst lunchen de kerkgangers met elkaar: vanuit de drie gemeenschappen worden de lunchgerechten gemaakt.

Aansluitend is er tot half vier een open dag voor omwonenden en andere belangstellenden met een leuk programma, waarin we o.a. mensen aan het woord laten met hun herinneringen aan de Laurens of over hun keuze voor de Laurens als kerkelijk thuis. Er is een lezing over vondsten uit het archief van de Hervormde gemeente m.b.t. de herbouw van de kerk en een aantal vondsten wordt ook getoond. De middag wordt afgesloten met een optreden van Ntjam Rosie, een Kameroens-Nederlandse jazzzangeres uit Rotterdam. (zie: ntjamrosie.com)

Het belooft een feestelijke dag te worden!

page2image1788608