Jesus Christ Superstar in Laurenskerk 24 maart 20 uur

Jesus Christ Superstar in de Laurenskerk

inleiding en film

Op vrijdag 24 maart a.s. wordt de film Jesus Christ Superstar vertoond in de Grote of Sint Laurenskerk van Rotterdam. Deze verfilming van de rockopera met muziek van Andrew Lloyd Webber en tekst van Tim Rice stamt alweer uit 1973. Ds. Harold Schorren, predikant in de Laurenskerk, zal een inleiding geven over de teksten van deze bijzondere film die 50 jaar later nog even verfrissend zijn.

De musical gaat over de laatste week van het Leven van Jezus. Hoewel er enig protest kwam uit religieuze hoek, werd de film van Norman Jewison over het algemeen goed ontvangen. De film kreeg zelfs een Oscar-nominatie. De zanger Ted Neeley die de rol van Jezus speelt, werd in 1974 genomineerd voor een Golden Globe Award.

Aanvang 20.00 uur (inloop vanaf 19.30 uur). Entree is € 7,50. Voor houders van een Cinevillepas, Rotterdampas, CJP of Vrienden van de Laurenskerk is de entree € 3,50. Kaarten zijn in de voorverkoop te bestellen via https://laurenskerkrotterdam.nl/jesuschristsuperstarfilm2023/ , maar ook op de avond zelf bij de kassa van de Laurenskerk verkrijgbaar. Het adres van de kerk is Grotekerkplein 5 te Rotterdam.