Koffie Café dinsdag 8 november

We ontmoeten elkaar voor gezelligheid, een praatje. Iedere keer is er een korte bijdrage van muziek, beelden of een verhaal. Voor wie wil, is er ter afsluiting een kleine lunch. De bijeenkomst wordt gehouden in Gebouw de Heuvel, Grotekerkplein 5 van 10:00 – 12:00 uur.

Op dinsdag 8 november is onze gast Ivo de Jong, vrijzinnig voorganger in Rotterdam, Schiedam, Woubrugge en Brielle en namens de Vrijzinnigen Nederland lid van de Raad van Kerken in Nederland. Vanuit die hoedanigheid nam hij deel aan de 11e Algemene vergadering van de Wereldraad van Kerken in Karlsruhe (Duitsland) en op 8 november vertelt hij hierover.

De Wereldraad van Kerken werd in 1948 opgericht te Amsterdam en nu, drie generaties later, keren de kerken samen voor tien dagen terug naar Europa. Er hebben zich 4000 deelnemers voor deze conferentie ingeschreven, waarvan 30 uit Nederland. Ivo zal de inspiratie, die hij daar opdeed met ons delen.

(let op: normaal kunt u na het koffie-café deelnemen aan de Alledagkerk dienst, maar niet op deze dinsdag, want de Laurenskerk is gesloten.)