Laurenskerk in het nieuws

Bijna vier weken geleden vond de laatste openbare kerkdienst plaats in de Laurenskerk – een klein gezelschap, op gepaste afstand van elkaar, voordat vanwege de coronacrisis het complete verbod op bijeenkomsten inging. De aanleiding is treurig en we hopen snel weer lijfelijk bijeen te kunnen zijn. Tegelijkertijd heeft de sluiting de Kerken in de Laurens gedwongen tot nieuwe initiatieven om zichtbaar te blijven. In eerste instantie dachten we aan onze eigen gemeenteleden, maar de belangstelling is breder.

Inmiddels zijn er vanuit de Laurenskerk iedere zondag kerkdiensten van een half uur te zien op Rijnmond. De opnamen voor de Paadienst stonden vandaag op de voorpagina van het Algemeen Dagblad en binnenin de Volkskrant. De Paasbelofte van licht resoneert net wat harder in tijden van crisis.