Leerhuis “Tijd en Taal”

Uitnodiging voor twee meedenk-avonden. Wat doe je zo al op als je bijna 22 jaar in een Monumentale Stadskerk werkt. Wat kom je tegen, en wat probeer je te doen. Wat is het effect van het gebouw op de mensen die er komen, als bezoekers, als kerkganger. Daar schrijft Bert Kuipers een reeks verhalen over, die we hopen te bundelen, een aardigheid voor bij zijn afscheid eind van deze zomer.

Welke thema’s? De taal die we in de kerk gebruiken, de rituelen, de liturgie. Wat was het effect van het bombardement op ons denken en doen en wat van de Wederopbouw? Wat moet je toch met bidden voor verzoening, hoe roze is onze kerk, en stel je voor, dat we weer kanunniken zouden invoeren… wat moet onze kerk met de stad, en met de islam….stof genoeg.

De verhalen zijn bijna klaar. Heb je zin om mee te lezen, mee te denken, kom dan op het leerhuis Tijd en Taal. Aanstaande dinsdag, 10 april 2018 20.00u in ons bureau Grote Kerkplein 101. Volgende avond is op 1 mei.

Tevoren de tekst lezen? Dat kan, stuur een mailtje (bert@laurenspastoraat.nl) , dan krijg je het in je brieven bus.