MKOG en de Nashville Verklaring

De kerkenraad van Maaskant Open Grenzen heeft met afkeuring kennis genomen van de Nashville Verklaring, een uit Amerikaanse conservatief-evangelische kringen afkomstig document, waarvan enkele Nederlandse initiatiefnemers onlangs een vertaling presenteerden. Het document stelt niet alleen dat homoseksualiteit in Bijbelse zin een zonde is, maar oordeelt ook dat homo’s en mensen die hen steunen, geen goede christenen kunnen zijn. Dit is in strijd met de Open Grenzen waar onze gemeente al decennialang voor staat. Iedereen is bij ons welkom. Voorzitter Christian Jongeneel schreef op zijn website een beschouwing over de Nashville Verklaring.

Maaskant Open Grenzen heeft zich daarom aangesloten bij Wij De Kerk, een organisatie die werkt aan de acceptatie van lhbt’ers binnen de Nederlandse kerken. Wij De Kerk houdt ook een kaart bij van kerken waar lhbt’ers zich welkom mogen weten. Daarop krijgt de Laurenskerk ook snel een plaats.

Omdat we ons standpunt niet alleen in woorden willen uitdrukken, maar ook materieel, bestemmen we de collecte in de hoofddienst van 20 januari voor de Initiatiefgroep Roze Vieringen Rotterdam. Deze groep, waarbij ook MKOG’ers betrokken zijn, organiseert al twintig jaar speciale vieringen voor lhbt’ers.