Pauluskerk

Ranfar Kouwijzer, de nieuwe (sinds vier maanden) dominee van de Pauluskerk, maakt een wekelijkse videobrief waarin hij vertelt waar hij zoal tegenaan loopt. In zijn laatste filmpje gaat het over het voorjaar dat plotseling is uitgebroken. De daklozen staan niet meer letterlijk in de kou, maar zonder de nodige maatregelen (smart shelter) komen ze geen steek vooruit.

Het ingevallen voorjaar, net niet meer midden in de winter, doet nog niet de natuur maar wel de stad in één klap opbloeien. De Zwart Janstraat viert het met een autocorso aan het einde van iedere middag: een trage stroom glimmend zwarte bolides en een enkele witte trekt voorbij. Soms staat een auto stil om iemand in of uit te laten of om iets met een voetganger te bespreken. Alle auto’s wachten geduldig tot het weer verder kruipt.

De filmpjes van Ds. Kouwijzer zijn knap gemaakt en je weet in één of twee minuten wat in en rond de Pauluskerk aan de gang is. Te zien via de website van de Pauluskerk en met een of twee klikjes krijg je ze elke woensdag in je mailbox.