Vanaf 4 oktober weer vroegdiensten

Met ingang van zondag 4 oktober zullen er in de Laurenskerk zowel om negen uur als om half elf diensten zijn. De vroegdiensten zijn zonder samenzang, de hoofddiensten met.

Vanuit het oogpunt van regelgeving en medische risico’s was het al langer mogelijk om twee ochtenddiensten te houden. De vroegdiensten vinden plaats in het koor, de hoofddiensten in het schip. De vroege kerkgangers verlaten het gebouw voordat de bezoekers van de hoofddienst binnen komen. Er is dus geen risico van onderlinge besmetting tussen de twee ‘lichtingen’.

We zijn tot nu toe terughoudend geweest bij het opstarten van diensten, omdat we niet de indruk willen wekken dat het ‘business as usual’ is in de kerk. De reden om nu toch met vroegdiensten te starten ligt met name in het feit dat sommigen de kerkgang niet meer aandurfden sinds we de samenzang hervatten. Anderen schuwen sowieso grotere menigten. Hun hopen we een plek te bieden in de vroegdienst, met minder bezoekers en zonder samenzang.

Voor het overige blijven de regels onverminderd van kracht. Houd afstand, reinig de handen bij binnenkomst, blijf bij verkoudheidsklachten thuis. We registreren naam en telefoonnummers van alle kerkgangers om in het onwaarschijnlijke geval van een besmetting snel iedereen te kunnen bereiken. De lijsten worden na twee weken vernietigd.

Kerkenraden LP en MKOG