VREDESGEBED VOOR OEKRAÏNE

Heb dan de waarheid en de vrede lief! (Zach. 8:19)

Ons hele leven, van jongs af aan, horen wij berichten over de ellende die onze medemensen treft. Voor hen zeggen wij onze gebeden, dag in dag uit.

Maar soms is daar opeens een dreiging die, groter en dichterbij, ons meer benauwt dan anders. Zoals de dreiging van oorlog in Oekraïne.

De kerk verlangt geen aardse macht. De kerk oordeelt niet. Zij heeft de waarheid lief, en de vrede. Daartoe werkt zij, en bidt.

Wij geloven in de vrede van God. Vrede die als belofte onze verantwoordelijkheid is. Vrede die de wereld omspant.

Laten wij met een stem, in een geest bidden om vrede, voor alle mensen, in alle landen!

Op 9 april is voor de laatste keer het dagelijks gebed voor vrede in Oekraïne verzorgd. We willen iedereen die de bijeenkomsten heeft bezocht hartelijk danken voor het meeleven en meebidden.

Op vrijdagmiddag om 12:30u wordt wekelijks een (algemeen) gebed voor vrede en verzoening geordganiseerd. In dat gebed zal ook steeds aandacht worden besteed aan de oorlog in Oekraïne. Van harte welkom.

Harold Schorren, Citypastor Rotterdam