Wereldgebedsdag vrijdagavond 3 maart 19:00 uur

Wereldgebedsdag met als thema: Zichtbaar Geloven

Plaats: Grote of Sint Laurenskerk, Rotterdam

De orde van dienst voor Wereldgebedsdag 2023 is door vrouwen uit Taiwan voorbereid. De voorplaat van het liturgieboekje is gemaakt door kunstenares Hui-Wen HSAIO. Zij gebruikt verschillende motieven die de bekendste kenmerken van Taiwan benadrukken om uit te drukken, hoe het Christelijk geloof vrede en een nieuwe visie in Taiwan brengt. Zo zien we vrouwen biddend bij een beek; een Mikado-fazant en een lepelaar met zwarte kop, twee bedreigde diersoorten, symbool van vertrouwen en doorzettingsvermogen. Ook de vlinderorchideeën zijn afgebeeld. Ze zijn de trots van Taiwan als ‘Koninkrijk der Orchideeën’.

In de viering zullen lofliederen gezongen worden en bezongen wordt Gods liefde voor mensen.

De Schriftlezing is uit Efeziërs 1: 15 – 19, waarin Paulus schrijft over het geloof  van het volk in Jezus. Dat geloof kan zichtbaar worden in onze daden.

Ook dit jaar participeren leden van diverse kerken in de viering.

U bent van harte uitgenodigd de viering bij te wonen.

Voor meer informatie over Wereldgebedsdag zie de website: www.wereldgebedsdag.nl