Steek een kaars aan

Datum: 24/06/2018
Tijd: 21:00 - 22:00

Als je in de komende vakantie ergens bent dan kan de verleiding groot zijn om in een stad of dorp een kerk binnen te lopen: koel, rustig en meestal authentieker dan alle toeristisch highlights.
In zo’n kerk steek je wel eens een kaarsje aan, zomaar of voor een ander.

Zondag 24 juni is bijna de langste dag van het jaar. We nodigen je uit om in je eigen stad een kaars aan te komen steken, in de schitterende Laurenskerk, zomaar, om even stil te staan bij iemand of bij jezelf.

De Amnestygroep zal in de kerk aanwezig zijn. Mensen kunnen dan ook een kaarsje opsteken voor een gevangene, die Amnesty ergens in de wereld niet wil vergeten. Zij kunnen dan tevens een brief ondertekenen naar autoriteiten om ze aan te moedigen gevangenen een eerlijk proces te geven.