Organist

Organist in alle diensten in de Laurenskerk is de hoofdorganist Hayo Boerema, waarbij hij afwisselend het hoofdorgel, het transeptorgel en het koororgel bespeelt.

Het orgel toegankelijk maken voor een breed publiek, dat is wat Hayo Boerema al twintig jaar inspireert als organist, docent en componist.

Met zijn interpretaties zoekt hij naar contrasten en extremen in de composities van zowel gevestigde als hedendaagse componisten om daarmee de traditionele muziekliefhebber en de meer experimentele muziekliefhebber te boeien. Zijn repertoire reikt van Sweelinck, tot hedendaagse muziek met veel ruimte voor Bach, Messiaen en de Franse muziek uit de 20e eeuw. Hayo is niet alleen werkzaam als solist, maar werkt ook regelmatig samen met koren en instrumentale ensembles. Naast zijn werk als uitvoerend musicus is Hayo ook verbonden als docent aan Codarts Conservatorium te Rotterdam en wordt hij regelmatig gevraag zitting te nemen in de jury van internationale orgelconcoursen.

Bij afwezigheid wordt Hayo vervangen door Geerten Liefting, organist van de Bonaventurakerk in Woerden.