Hoofddiensten

Elke zondag, om 10.30 uur, is er een hoofddienst. Het karakter van de dienst wisselt per zondag.

• Op de eerste, derde, en eventueel vijfde zondag in de maand, is er een dienst met een vrijzinnig karakter. Vier maal per jaar is er een avondmaalsviering. De Maascantorij en de Laurenscantorij verlenen geregeld hun medewerking aan de diensten.Iedere zondag (met uitzondering van de zomerperiode) zijn er aparte kinderdiensten in een van de bijruimten van de kerk. Voor de kleinsten is er dan ook een crèche. Na de dienst is er gelegenheid elkaar te ontmoeten in de koffiehoek en om de Wereldwinkel te bezoeken (contact Wereldwinkel: Rob Overdijkink, e-mail: spesrwo@shipmail.nl.)Deze diensten worden georganiseerd door Maaskant Open Grenzen.
  • Op de tweede en vierde zondag in de maand, is er een liturgische dienst van Schrift en Tafel. Deze viering heeft een verzorgde liturgie met veel nadruk op kerkmuziek. In deze dienst verleent de Laurenscantorij meestal zijn medewerking. Wanneer deze niet aanwezig kan zijn, wordt er gezorgd voor een goed muzikaal alternatief. Brood en wijn gaan rond voor iedereen die zich welkom voelt in de dienst.Voor de kinderen is er bij deze diensten oppas (0-5 jaar) en kindernevendienst (5-12 jaar). Na afloop van de dienst is er koffie, kunnen er brieven voor Amnesty geschreven worden (4e zondag van de maand).Deze diensten worden georganiseerd door het Laurenspastoraat.

Kinderoppas en Kindernevendiensten

Tijdens elke zondagse kerkdienst om 10.30 is er oppasdienst en kindernevendienst.

Voor de jongste kinderen die nog niet op de basisschool zitten is er oppasdienst tijdens de gehele viering. De kinderen spelen samen met een vrijwilliger, lezen (Bijbel)boekjes en soms wordt er zelfs piano gespeeld.

De kinderen die naar de basisschool gaan beginnen de kerkdienst samen met de volwassenen in de kerk. Voor de Bijbellezingen gaan zij naar de kindernevendienst. Ze krijgen hetzelfde verhaal te horen als de mensen in de kerk. Maar dan in eenvoudiger taal, afgestemd op hun leefwereld en met een leuke verwerking.

Op de even zondagen (Laurenspastoraat) zien groot en klein elkaar voor de viering van het avondmaal weer terug in de kerk en delen zij de maaltijd. Ouders van kinderen in de oppasdienst maken zelf de keuze of zij hun kind dan ophalen of op een later moment. Op de oneven zondagen (MKOG) komen de kinderen terug voor de zegen.