Vieringen

De meeste weken zijn er vijf vieringen in de Laurenskerk, drie op zondag en twee tijdens de werkweek. Alle diensten hebben een verschillend karakter.

Zondagen:

9.00 uur: Vroegdienst

In een samenwerkingsverband van Rotterdamse Binnen­stads­­gemeenten van de PKN is er iedere zondag een laagdrempelige vroege dienst.

10.30 uur: Hoofddienst

Op de oneven zondagen worden de diensten verzorgd door Maaskant Open Grenzen (MKOG). Deze diensten hebben een vrijzinnig karakter.

Op de even zondagen worden de diensten verzorgd door het Laurenspastoraat (LP). Deze hebben een oecumenisch-liturgisch karakter met viering van Schrift & Tafel.

Alle zondagen zijn er, afgezien van de zomerperiode, aparte kindernevendiensten, in één van de bijruimten van de kerk. Voor de kleinsten is er een crèche. De Wereldwinkel is meestal na deze dienst geopend. U kunt daar terecht voor koffie, thee, wijn chocolade en ander lekkers. Ook kunt u hier mooie geschenken vinden. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Rixte Absil, rixteabsil@gmail.com of Rob Overdijkink spesrwo@shipmail.nl

17.00 uur: Middagdienst

In de zomermaanden, juni t/m augustus is er om 17.00 uur een dienst van de wijkgemeente Samaritaan, voor verdere informatie zie: www.samaritaan.org.

19.00 uur: Avondvieringen

Van begin september tot en met de eerste zondag van juli worden vespers gehouden, afwisselend van karakter. Er zijn (orgel)vespers, Choral Evensongs. De derde zondagavond van de maanden september t/m mei is er een Cantatedienst. In de maand (maart of april), waarin de Matthäus Passion wordt uitgevoerd is er geen Cantatedienst om 19.00 uur.

Weekdagen:

Elke dinsdag is er Alledagkerk om 12.15 uur.

Elke vrijdag wordt het Gebed voor Vrede en Verzoening gehouden om 12.30 uur.

Voor meer informatie over deze diensten, zie onder “Vieringen” de diverse diensten.