Hoofddienst

Voorganger: ds. Leo van Oudheusden

Laurenscantorij olv Wiecher Mandemaker

Organist: Hayo Boerema

De hoofddiensten om 10:30 op de 4e zondag is te beluisteren via http://www.kerkdienstgemist.nl

Aansluitend op de hoofddienst is er vandaag weer een Vier de Zondag bijeenkomst met als onderwerp:

Over de Laurenskerk, Rotterdam en de schilder Chabot

De ruïne van de Laurenskerk, midden in het puin, is een iconisch beeld van het bombardement van Rotterdam. In de aanloop naar de herdenkingsdag van 14 mei, staat op de Vierde zondag van april een ander iconisch beeld centraal: het schilderij De brand van Rotterdam, van Hendrik Chabot. Beeldend kunstenaar Ruud Reutelingsperger zal ons dan de betekenis laten zien van dit schilderij van Chabot, ‘de Rotterdamse Rembrandt’ die aan de Rotte woonde. De Laurenskerk staat nog altijd op dezelfde plaats, maar het schilderij van Chabot laat zien hoe onze stad sinds 1940 is veranderd en nog steeds verandert. Hoe gaan wij daar mee om, fysiek en mentaal?

Ruud Reutelingsperger is Chabot-liefhebber en houdt zich, vanuit het kunstenaarscollectief Observatorium (www.observatorium.org), bezig met de relatie tussen beeldende kunst, architectuur en landschap.

• Koffielunch om ca. 12.00 uur aansluitend aan de hoofddienst van 23 april, welke om 10.30 uur begint
  • Ook voor de kinderen zijn er lekkere hapjes.
  • Het gesprek met Ruud begint rond 12.30 uur.
  • De kinderen hebben ondertussen hun eigen activiteit.

Iedereen, ook gasten, van harte uitgenodigd!