Asiel in de Bethelkerk

In de Haagse Bethelkerk woont sinds een paar maanden een Armeense familie. Om uitzetting te voorkomen worden rondom het uur diensten in de kerk gehouden, met het idee dat de familie niet zal worden opgepakt als een dienst aan de gang is.

Over het fenomeen ‘kerkasiel’ heb ik mijn twijfels, maar toen er een oproep kwam om de gemeente te helpen heb ik niet lang gedacht. Als iemand op mijn stoep staat en om hulp vraagt dan nodig ik hem binnen. Met een paar Rotterdamse collega’s gaan we in de nacht van 3 op 4 februari tussen middernacht en 7 uur diensten in de Bethel kerk houden. (Er zijn al Rotterdammers die een aandeel leveren, onder andere Bert Kuipers). Gemeenteleden zijn uitgenodigd, ook uit Rotterdam, ook om een aandeel in de diensten te nemen.

Als u in de nacht van zondag op maandag 4 februari nog geen plannen hebt bent u zeer welkom.