Workshop Gregoriaanse Vespers – zondag 28 januari 12.15 uur Laurenskerk

Elke maand organiseert het Laurenspastoraat Gregoriaanse Vespers. Wanneer is muziek eigenlijk Gregoriaans te noemen, wat is de achtergrond ervan? Is het muziek voor een koor of kunnen we het zelf ook zingen?

Op zondag 28 januari krijgen we een workshop van de musici Gijsbert Westland, Simon Dubbeld en Hayo Boerema. Vanuit hun grote expertise op het gebied van het Gregoriaans geven ze ons inzicht in deze bijzondere en tegelijkertijd alledaagse muziekvorm. En ja, we gaan zelf ook zingen! Het is een unieke gelegenheid om op een laagdrempelige manier uw muziekkennis uit te breiden.

De workshop vindt plaats in het kader van Vier de zondag. Iedere vierde zondag van de maand dekken we de lunchtafel en blijven de deuren van de kerk tot 14 uur open om, in ontmoeting en gesprek, te vieren dat we een gemeente zijn: Vier de zondag!

Koffielunch aansluitend aan de hoofddienst van 28 januari, 10.30 uur
De workshop begint rond 12.15 uur en duurt een uur

Iedereen is welkom; nodig vooral ook gasten uit die dit willen meemaken!